Auto-kopers zijn onderhandelsjagers geworden in een tijdperk van lage gasprijzen en moeilijkere economische tijden. Auto-kopers brengen nu veel minder tijd door met winkelen voor een nieuw voertuig en meer tijd winkelen voor deals, die beslissingen veel sneller en minder stressvol maken. Hoewel het aantal auto-kopers slechts één dealer drastisch is toegenomen tot 41%, bezoeken ze ook steeds meer minder dealers, terwijl het aantal auto-kopers daadwerkelijk slechts één dealer bezoeken, aanzienlijk is afgenomen tot 41%.
Auto-kopers zijn onderhandelsjagers geworden
Waarom is het dat auto-kopers nu een bezoek brengen aan minder dealers en kopen van meer dan één dealer? Er zijn veel factoren op het werk, maar er zijn een paar die een nieuw voertuig zeer stressvol maken. De eerste factor is dealers zelf. De meeste grote dealers hebben enorme reclamebudgetten, die worden gebruikt om mensen te overtuigen dat ze iets bijzonders zijn om te bieden en dat ze mensen geld en tijd kunnen besparen met speciale financieringsdeals of zelfs ruil-ins.
Veel dealers vertellen je dat ze de beste deals in de stad aanbieden. Ze kunnen dit doen door verkopers aan te bieden die vaak werken aan de hogere salarissen van de Commissie en de niveaus van de Commissie. Daarnaast hebben dealers hun eigen financiële afdelingen die hun inventaris beheren en zullen proberen zoveel mogelijk te nemen en te nemen als ze van de bovenkant van de ticketprijs kunnen maken door een laagste prijsgarantie aan klanten aan te bieden. Hoewel veel consumenten een auto-kopers gids of sticker zullen zien als een geweldige manier om weloverwogen beslissingen te nemen, kunnen deze prikkels enorm worden misbruikt door dealers. Ze kunnen de prijs van een auto zo veel opblazen dat de consument het bedrag niet kan betalen en daarom een andere dealerschap moet bezoeken.
Een andere factor bij het spelen is de huidige economie. Met werkloosheid op de stijging en bedrijven die niet zoveel produceren als vroeger, betalen consumenten nu topdollar voor gebruikte auto’s. Dit is niet noodzakelijk een slechte zaak, omdat veel gebruikte auto’s in uitstekende staat zijn. Iedereen die voor een auto winkelt, moet echter begrijpen dat zelfs de beste auto’s geprijsd zijn op basis van levering en aanbod. Als een dealer alleen een paar voertuigen beschikbaar heeft en ze weten dat de vraag hoog is, zullen ze proberen zoveel mogelijk mensen door de deur te krijgen.
Om dit te bestrijden, zijn veel auto-kopers online begonnen met winkelen. Door online te gaan, kan een klant een selectie van gebruikte auto’s zien en beoordelingen lezen van eerdere eigenaren. Ze hebben ook de mogelijkheid om naar de blauwe boekwaarde van het voertuig te kijken en een idee te krijgen van wat de vraagprijs zou moeten zijn. Het grootste voordeel om online te winkelen, is dat een persoon dealerschapsdruk kan vermijden en vrijelijk spreekt zonder het gevoel te hebben dat ze in hun eigen huis worden gesproken.
Een definitieve klacht is dat sommige dealers proberen hun voertuigen te overschrijden. Auto-kopers worden verteld om te verwachten dat ze overal van vijfhonderd tot achthonderd dollar op een voertuig doorbrengen. Omdat er geen papierwerk betrokken is, raken deze verkopen voor de meeste mensen een plafond. Door echter online te kopen en onderhandelen met een dealer, kan echter een lagere prijs worden verkregen. Digital Detailing biedt een groot alternatief voor het papierwerk dat betrokken is bij de traditionele auto-verkopen en is zeker iets dat elke consument moet overwegen.
Tags: tweedehands auto